MENU

Cykl, 2015

700 x 140 cm, paperboard

 

While drawing, I like to play with the space, materiality, texture, contrast and to mix various techniques, at the same time balancing on the border between studious observation of the anatomy and imagining completely fictional areas. The "Cykl" series is a diploma annex and it's a continuation of the "Id" series. The intention of the atypical horizontal format was the creation process based on continuity and the ability to expand the already existing work for new "episodes".  The character from the drawing is inspired by the motions caught on camera by Eadweard  Muybridge and her, not always consistent, body parts move through the imaginary space. To the surface of the drawings are also attached some fragments of my sketchbooks, palettes and notes, often absurd and silly, creating the contrast between studious and the quick idle creation process. They also act as an encouragement to examine the detail.

W rysunku lubię bawić się przestrzenią, materią, fakturą, kontrastami i nie pozostawać wierną jednej tylko technice, jednocześnie balansując na granicy pomiędzy studyjnym śledzeniem rzeczywistej anatomii, od której nie chcę uciekać, a wyobrażaniem sobie fikcyjnych obszarów. Mój aneks w Pracowni Rysunku to kontynuacja cyklu zeszłorocznego. Zamysłem na nietypowy podłużny format był proces tworzenia polegający na ciągłości i niezmiennej możliwości rozbudowywania już istniejącej sceny o kolejne episody. Bohater cyklu jest wprawiony w muybridge'owski chód poprzez wyimaginowane przestrzenie i nie zawsze składa się w jednoznaczną perspektywicznie całość. Nawartwiające się plany zostały w tym roku zintensyfikowane poprzez połączenie ich z luźno przyczepionymi do powierzchni skrawkami, urwanymi fragmentami, (często niepoważnymi) notatkami ze szkicowników i palet, których używałam przez ostatnie dwa lata, między innymi przy pracy nad resztą dyplomów. Ułożone w ten sposób urywki mają jednocześnie komplementować się z przestrzennością pozostałej części cyklu, stanowić pewien rodzaj odejścia od jej charakteru, a także zachęcić widza do przyjrzenia się detalowi.  

Leave a Comment!

Your email address will not be published. Required fields are marked *